NO ANEM BÉ



Per uns moments he tingut la sensació de no ser a casa meva… de no saber quin dia és…

Estic llegint un article que fa pocs dies em va passar un company quan, de cop i volta, el soroll de clàxon de cotxes em fa dubtar. El “mundialet” de clubs encara no s’ha jugat i el fet que en Milito torni a jugar un amistós no em sembla per tant. La curiositat ha pogut amb mi i he sortit al balcó a mirar què passa.

SORPRESA!!! un reguitzell de cotxes onejant banderes d’Algèria ha trencat la meva merescuda (crec) estona de pau vespertina. M’he penjat a l’ordinador i he comprovat que Algèria s’ha classificat per al mundial. Suposo que deu ser quelcom força important per a ells i em sembla molt bé que ho celebrin, però m’ha fet pensar en el futur.Si mai arriben a guanyar un torneig mig important (Copa Àfrica a l’hivern) potser ens n’haurem d’anar de casa.

Em sembla que ens cal cuidar més les arrels. Fem que els nostres joves coneguin bé el Patufet, el Timbaler del Bruc, L’Escolanet de la Verge, La Santa Espina… i que se’n sentin orgullosos. Debats de que si cal canviar de nom les vacances de Nadal (no parlo de les del Conseller) i que si cal treure les creus de les aules ens fan perdre perspectiva amb la nostra tradició. De moment a mi m’ha ajudat a ser Català i respectuós. I a Mollerussa porten vel i prohibeixen el casc! Amb aquestes normes de circulació social no sé on anirem a parar.

  1. #1 by Jordi Viladrosa i Clua on 25/11/2009 - 10:03 PM

    La famosa globalització ha emmascarat la "red line" que ens permet de diferenciar la interculturalitat de la multiculturalitat, les dues cares de la diversitat cultural. El diàleg és necessari però si no es contextualitza adequadament tothom pot acabar perdent-hi el bou i les esquelles.

Deixa un comentari

